csütörtök, június 01, 2006

Office 2007 diagnostics

Felraktam a bétás Office 2007-est minden gépemre, amit használok (ugyebár ennek volt nyoma az előző postom). Ment is mindenhol gyönyőrűen elsőre, kivéve a ThinkPad laptopom...

Itt viszont nagyon gáz volt, legalábbis az Outlook. A többi része ment gyönyörűen, de az Outlook gyakorlatilag ugyanúgy viselkedett, mint a legelső béta..: ha valamire válaszolni akartam, vagy továbbítani, rögtön kernel error-ral elszállt. Valamennyire segített, ha előbb kinyitottam a levelet, majd úgy próbáltam meg válaszolni, de ez a valamennyire segítség is csak annyit jelentett, hogy nem minden reply-re dobott hátast, csak minden második-harmadikra.

A húsz-harmincadik hanyattesésre diszkréten felajánlotta, hogy úgy érzékelte, van valami gond, mert mintha többedszerre is ugyanott nyilalna a háta, emiatt szivesen futtatná a Microsoft Office Diagnostics nevű alkalmazást. Hagytam neki, de csak az lett a vége, hogy a Diagnostics is eldobta az agyát... Mivel ekkortájt (a hét elején) épp nem rendelkeztem egy perc szabadidővel, nem foglalkoztam vele, inkább nem leveleztem laptopról...

Később viszont kellett volna, és nagyon idegesített az állandó újraindítgatás, ezért leszedtem az Office-t és újraraktam (abból indultam ki, hogy minden másik gépen, ahol ment, sima install volt, itt pedig upgrade Office 2003-ról..). Természetesen (?) a reinstall sem segített, utolsó mentsvárként még egy kísérlet az Office Diagnostics-szel, ami néminemű gépelllenőrzés, memóriacheck és telepítőkészlet-ellenőrzés után talált is valamit..: szerinte a gépemen levő Acrobat Professional 6.0 nem a legújabb, mert van már újabb is, frissítsek... (konkrétan nem azt mondta, hogy ezzel van a baj, csak jelezte, hogy nem az igazi...)

Első körben annyira hülyeségnek tűnt ez a magyarázat (persze, új Office/windows mellé vegyél új acrobatot is...), hogy meglepetésemben le is szedtem az Acrobatot...

És láss csodát, azóta egyszer nem vágott ki az Outlook...

Még a végén azt mondom, jó ez az Office Diagnostics... Jó ez a Diagnostics...

(plusz info...: ha több exchange szerver-es profilt akarsz létrehozni az Outlookban, figyelj arra, hogy az offline file (ost) profilonként más legyen... Különben szívsz kicsit...