kedd, szeptember 26, 2006

Vista és a mobil eszközök

Az egyik legfontosabb dolog, ami miatt lekerült a Vista RC1 a produktív laptopomról, az volt, hogy nem tudtam szinkronizálni sem a QTEK telefonommal, sem pedig a PDA-mal (a másik ok a Mobimouse). A Vista felismerte ugyan az eszközöket, drivert is telepített, de csak a Media Player-el volt hajlandó szinkronizálni, az ActiveSync nem is megy fel rá. Mivel én pont mp3 hallatásra nem használom ezeket a kütyüket, ez nekem kevés volt, így visszakerül a laptopra az XPSP2 TabletPC...
Emiatt is örültem meg annyira ma bink cikkének, melyben leírja, mi a teendő, ha szeretnénk adatokat is szinkronizálni:
  • hozzunk létre a HKLM\Software\Microsoft alatt egy új kulcsot WHOS néven
  • csatlakoztassuk a mobil eszközt a PC-hez, majd várjuk meg, míg feltelepíti a drivereket
  • csináljunk egy Windows Update-et, amely most már letölti a WMDC (Windows Mobile Device Center) nevű alkalmazást (kb. 7MB, az ActiveSync utódja..)
  • indítsuk újra a masinát és már szinkronizálhatunk is (nem biztos hogy kell, nekem töltött le még egy NVIDIA driver-t is ugyanekkor, lehet, hogy az akarta újraindítani...
Az eredeti forrás külön felhívja figyelmünket arra a tényre, hogy ez erőssen béta termék, tehát legyen biztonsági másolat a PC-ről és a mobil eszközről is, valamint célszerűen töröljük a mobil eszközről a más gépekkel való kapcsolatra utaló dolgokat (partnership)...
Természetesen mivel béta, mindenki csak saját és szülei felelősségére próbálkozzon a dologgal...