kedd, augusztus 19, 2008

Méd in Hungária

Olvasom az Index-en a Négyes metró körüli bohózat legújabb részét...:

A Nemzeti Közlekedési Hatóság felszólította a 4-es metró alagútját építő Bamco konzorciumot, hogy haladéktalanul hagyja abba az engedély nélkül végzett alagútfúrást. Csütörtökön rendkívüli szemlét tart a szervezet a Gellért téren.
...
Lovas Károly közölte, hogyha azt látják, hogy a pajzs a tíz nappal ezelőtti leállítási szelvénytől eltávolodott, akkor közigazgatási bírságot szabnak ki a cégre. A bírság legfeljebb egymillió forint lehet, de akár naponta kiszabható.
...
A Bamco konzorcium mintegy tíz napja kérte meg az engedélyt a leállított alagútfúrás folytatására. A közlekedési hatóság főigazgatója elmondta, hogy a kérelemről jövő héten dönt a bányahatóság, és az engedélyt szeptember elején megkaphatja a kivitelező
Klados Gusztáv, a DBR Metró Projektigazgatóság operatív projektmenedzsere korábban az Indexnek elmondta, a hatóság azért függesztette fel tíz napja az alagútfúrást, mert egy átkötő alagútnak (ez tartartalmazza azt a váltót, amivel át lehet vinni a szerelvényt az egyik alagútból a másikba) nem volt engedélye.

Ez az egész történet annyira hungarikum, hogy ehhez képest az Unicum egy nemzetközi kommersz lötty...

Kezdjük ott, hogy van egy nemzetgazdaságilag fontos (lófaszt fontos, de ezt most ne firtassuk...) top-beruházás, aminél szakaszonként engedélyeztetik, hogy mehet vagy nem mehet... Mert amikor egykoron elkezdték, még nem tudták, hogy ilyen szakaszoló váltók is kellenek bele... Honnan is tudták volna... Végülis azt sem tudták, hogy először át kell fúrni az állomáson, aztán kiemelni az állomás többi részét, merthogy ha előbb ásom az állomást, utána a pajzs nem fog a levegőben repülni az álomáson keresztül, kell hozzá átszállító álvány, pár száz milláért... vettek is.).

Ez már fel sem tünik.

Ami most felbosszantott, az a Bányakapitányság, mint állami (nemi) szerv működési mechanizmusa...:

Engedély kell...? Kérjél... Már tíz napja kértél..? Illetékbélyeg volt rajta...? Sürgős lenne..? Nekünk nem... Augusztusban a fű sem nő, majd 20-a utáni héten leszünk, döntünk róla... Aztán Mancika legépeli, iktatja, postára adja, szeptember elején már talán meg is kapod... Hogy ez 30 nap állás a melóban...? Vagy még több...? Szabály az szabály, ne pofázz, mert még kérni fogjuk csatoltan a gellért-téri Vakond család hozzájárulását, hogy áshatsz a szomszédban... Oszt' akkor még 30 nap...

Ellenben amikor elindult a pajzs engedély nélkül...:

Micsoda...? Engedély nélkül...? Csütörtökön ott leszünk, és ha ez igaz, akkor minden nap bírságolunk... Napi egy milláért már feljön a Béla a Balcsiról, sőt még hétvégét is vállal... Mert nekünk a nép érdeke az első, büntetünk ám, ha itten ilyesmi van... Szabály az szabály, kérem... Ha itten jogsértés van, nekünk kötelességünk, kérem...

Lófaszt a seggetekbe... Mi lett volna, ha amikor rájöttök, hogy nincs engedély, egy nap alatt elintézitek a formaságokat...?

2 Comments:

Anonymous JoeP said...

Szerintem ennél egy kicsit bonyolultabb a helyzet. Ez a kényszerpihenő külön jól jött a megrendelőnek, mert úgyis csúszás lesz a Vásárcsarnok melletti állomásnál - csakhogy amíg a pajzs a Duna alatt áll, addig az építő kötbérezhet. Ha a budai oldalon áll a pajzs, addig meg nem.

09:57  
Anonymous Névtelen said...

JoeP-nak tökéletesen igaza van. Ráadásul már hetek-hónapok óta tudta mindenki, hogy le fog állni, csak épp kommunikálva nem volt...

11:24  

Megjegyzés küldése

<< Home