hétfő, május 08, 2006

Vista on Board

Bár már van újabb, mindenesetre (mintha nem szívnék eleget mostanság más munkákkal...) felküzdöttem a TabletPC-mre az 5365-ös buildet...
Asztali PC-n már használtam, de úgy gondoltam, kipróbálom, hogy ha már Bill' bának a szivecsücske a Tablet-technológia, kap-e valami spécit a fiúktól...
Az asztali PC után, ami elsőre feltünik, hogy szerintem a GUI tervezői vehetnének párat a mostanság fillérekért kapható XGA kijelzős laptopokból (aminél max 1024x768-as felbontás...), ugyanis (lévén a TabletPC-m sem tud ennél többet) szerintem a SideBar ezen a felbontáson gyakorlatilag használhatatlan... Túl sokat kitakar, nem szabályozható a mérete, (vagy csak én nem találtam meg...), egyszóval ezen a gépen soha nem fog menni szerintem... (az asztali gép 1280x1024-es kijelzőjén már jó, de itt zavar...). Annyira mondjuk nem is hiányzik, nem vagyok én Mac-es, hogy telerakjam az asztalom mindenféle izgőbizgö vacakkal...
A második, ami szintén viszonylag hamar kiderült, hogy valamiért elég sűrűn eldobálja a WiFi kapcsolatot. Ez még a beépített bétás driver, mintha GT említett volna hasonló problémát, asszem holnap körülnézek az Intel oldalán, hátha van frissített driver Vista-hoz is...
A Tablet-es dolgok (első látásra) maradtak az XP TPC szintjén, max kicsit átdizájnolták a felületet (az például tetszik, ahogy az input-panel a képernyő szélén diszkréten eltünik és a ceruzával közelítve válik láthatóvá), pl az Input Panel még mindig nem hajlandó magyar billentyűzet esetén handwritting módba kapcsolni, az alap-alkalmazáskészlet is megegyezik az XP-s TabletPC-vel: Windows Journal (gyakorlatilag egy butított OneNote), Sticky Notes, Snipping tool (ez egy jópofa alkalmazás, amivel tetszőleges alakú képernyőterületet rajzolhatok körbe a ceruzával, majd kivágva beilleszthetem bármely alkalmazásba), meg van egy TabletPC-s játék, az InkBall (erre mondjuk nem emléxem az XP-ből)
Egyenlőre nagyjából ennyi, ami feltűnt, de még office-t sem raktam fel, majd holnap folytatom innen... :)