péntek, december 29, 2006

Afterparty

Ma volt az idei utolsó brigádgyűlés a Darshan-ban... Mivel kivételesen nem volt sofőröm, ezért a viszonylag szűk sorválasztékból ma a zöldkupakos Stella-t válaszottam (...ez a non-alcoholic verzió..). Sebaj, a többiek helyettem is fogyasztottak, igy az átlagot hoztuk, de ebben most én nem vettem tevékenyen részt...
Viszonylag korán, háromnegyed 11 felé elindultam haza, mert még vásárolni kellett némi kutya-macska kaját a Tesco-ban, utána itthon dolgozni kellett volna a Definitive Software Library - Subversion témakörben, holnap délután pedig irány Kódisállás, pihenni és szilveszterezni...
Miután villámgyorsan bevásároltam a Váci úton, elindultam hazafelé... Az M0-áson haladva az M3-as felé, a 2/A-s lehajtónál egy hirtelen ötlettől vezérelve úgy döntöttem, nem akarok most az autópályán száguldozni, inkább a kényelmesebb tempójú 2/A-t választom és nyugodtan autózva jövök haza...
A döntésben az is erőssen szerepet játszott, hogy karácsony előtt pénteken (a másik fél hibájából) sikeresen megtörtem a Lacetti elejét... Lökhárító, bal első lámpa, motorháztető, homlokfal, rendszám...nem látványos, de bosszantó és nem olcsón javítható hibák... Emiatt semmi kedvem nincs mostanában száguldani, még veztetni sem nagyon, de hát ha egyszer kell, akkor kell... Beraktam a cd lejátszóba az új Presser albumot, amit a lányaimtól kaptam, ráálltam a kényelmes 90-es tempóra, és alig negyven perc alatt hazaértem...

Volna.

Már csak 3-4 km volt hátra, épp kijöttem a szomszéd faluból, Acsáról, amikor egyszercsak megpillantottam három vagy négy őzet az út szélén. Hirtelen fékeztem, nehogy elüssem őket, amikor valószínűleg megijedve a fényszóró fényétől, menekülni kezdtek... Ketten átszaladtak előttem az úton -ekkor már majdnem álltam -, a harmadik azonban úgy döntött, ő inkább balról kerüli ki a vakító lámpákat, és azzal a lendülettel oldalról belerohant a Lacettibe...

Az eredmény...? Gyakorlatilag rommá tört jobb első rész... A jobb első üveg kitört, az ajtó annyira megrongálódott, hogy cserélni kell (nem is nyitható...), a sárvédő szintén csere, a motorháztető széle felgyűrődött, a jobb első lámpák (fényszóró és ködlámpa) törtek... Sírni lett volna kedvem...
Aztán ez az érzés csak erősödött, amikor felhivtam a rendőr barátomat, hogy ilyenkor mi a teendő... A válasza gyakorlatilag az, hogy ezt buktam: az őz, bár valószínűleg komoly sérüléseket szenvedett, elszaladt a helyszinről... A rendőrség kijön, felvesz egy jegyzőkönyvet, majd meghallgat valamikor, aztán 30 nap múlva lezárja az ügyet, az elkövető (az őz...) nem fellelhető, nem tehetnek semmit... A vadásztársaságnak valószínűleg nem lesz felelősségbiztosítása, egy dolgot tehetek, indíthatok polgári peres eljárást ellenük, majd valamikor 2-3 év múlva lesz eredménye (és lehet, hogy nem nekem kedvez, elvégre az őz, mint bizonyíték, nincs meg... Igaz, az ajtó kilincse alá nagy darab szőrcsomó szorult, ez lehet talán bizonyíték), de nem biztos, hogy addigra lesz vagyona is a társaságnak, szóval szinte esélytelen... Casco-s az autó, célszerűbb arra megcsináltatni, az önrészt bukom (kb 70-80 ezer), ami még mindig jobb, mint a bíróságra járni évekig...
Mindenesetre , mivel vesztenivalóm nincs, kihívtam a járőrt, rendes volt, felvette a jegyzőkönyvet, fényképezett, közben megerősítette Zoli barátom véleményét, aztán a többit majd meglátjuk... Holnap még beszélek a helyi vadászokkal, hátha szerencsém lesz, bár ebben hiszek a legkevésbé.
Január első 2-3 hetében pedig gyaloggalop...

u.i.: Bocs Főni, de a DSL holnapra marad... Ma már sem erőm, sem kedvem...

1 Comments:

Anonymous Névtelen said...

Részvétem, Jani bácsi. Nagyon durva. :(

13:31  

Megjegyzés küldése

<< Home