hétfő, szeptember 05, 2005

Ablakos István beköltözése

Elhatároztam, kiprószálom Ablakos Istvánt, azaz a Windóz Pistát... Az asztali gépemre telepítem idebent, szigorúan produktív környezetbe, mert azt nem javasolják... (így most látszólag hasznosan töltöm a napom, valamit csinálok a gépemen... Gáz így sincs, a notebookon megy a levelezés és a net, simán tudok dolgozni...)
Reggel 10kor kezdtem hozzá, és kb a 3. percben össze is vesztünk... Eddig az asztali gépemen Windows 2003 Enterspájz volt a rendszer, két 80 gigás vinyón, szoftveres tükörrel... Pistabácsi csicsás telepítője megkért, válasszak merevlemezt, ahová bekéredzkedhet... De ha megtenném, ez a merevlemez ne ez a két vinyó valamelyike legyen, mert ezen van valami, ami szerinte nem NTFS, ő meg csak arra megyen fel...
No barátom, ha valami NTFS, akkor ez az, de legyen jó napod, törlöm a Delete gombbal, oszt majd csinálsz magadnak másikat, ami ugyanilyen NTFS... Aha, majd ha fejlesztek magamnak Delete gombot, azzal azt csinálok, amit akarok, az ő Delete gombja meg szürke... (és az is alig látható, 640x480 VGA display, LCD monitoron...). De legalább a meglévő Windows 2003-at nem vágta szét, restart abban, break mirror, Vista újraindít és így már megy a dolog....
A kezdeti nehézségek ellenére háromnegyed 11 körül már élt a rendszer, igaz, a "noname" (alaplapi Intel) videót nem ismerte fel, nekem kellett megmutatni, hogy ez az, vazze... Lehet, azért csinálja, mert nem tudja rendesen beazonosítani a géptípust: ez még amerikai IBM (made in Hungary), vagy már csúnya kínai Lenovo-IBM... A coccilista verziónak meg nehogy már mi adjunk nagy arcot, marad a 800x600, legyenek boldogok (és félvakok) azzal (mondjuk ez még az eredeti kapitalista IBM). Megmutattam neki, hogy milyen a videókártya, aztán rájöttem, idegesít, hogy nincs magyar billentyűzet meg regional settings... Beállítottam, kért egy újraindítást, aztán ennyiben is maradtunk...
Megpróbáltam a last good configurationt, a safe mode-ot, egyik sem segít... Szép fekete képernyő, jobb alsó sarokban a verziószám, plusz egy patkánymutató, de semmi egyéb interaktivitás. Ok, prósza egy repair a DVD-ről... Fél óra nyüsszögés után megállapította, hogy a telepített rendszer kondíciója jobb nem is lehetne, ő biza nem javít rajta semmit... Ebben egyetértettünk, én sem javítok rajta semmit, mert nem férek hozzá... Ez az abszolút biztonság, tuti nem fogom szétkonfigolni az agyát...
Mindegy, hétfő van, munkakedv nincs, tehát belefér még egy látszat-munka, kezdjük elölröl... Most épp ott tartunk, hogy Completting installation, meg ne kapcsoljam ki a gépet during this time... Bár ez nem igaz, mert azt írja csak, hogy do not restart your computer... Igazából itt ki is babrálhatnék vele... Ugyebár ez nem az én gépem (mindig ezt szoktam mondani a júzereknek, amikor reklamálnak, hogy miért nem telepíthetnek szopunknyalunk.com-os képernyővédőt a gépükre, hisz ez az ő gépük... Lófütyköst, ez a cég gépe, te csak használod...), tehát simán újraindíthatnám, illetve ha elfogadom, hogy az enyém, akkor meg ki is kapcsolhatom... Csak a restart a tilos... Erre oda kell figyelni, ha egy olyan országnak szállítjuk, ahol rá kell írni a forró kávéra, hogy vigyázz, mert forró, meg a mikróra, hogy tilos élő macskát beletenni...
Időközben eljutottunk a bejelentkezésig, megint elmagyaráztam neki, hogy ez Intel videókártya, beállítottam a regional settings-et, most pudlingpróba, tartományba léptünk... Ha újraindul és műxik, még a végén büszke leszek rá... A CTRL-ALT-DELETE még baromironda (nagy kék felület közepén kiírva a Press CTRL+ALT+DEL felirat), tartományt nem tudok választani, de domain\usernév formában elfogadja az accountomat... Csak gondolkozik rajta kicsit... És itten a Pistabácsi, magyar regional settings-sel, használható (?) állapotban... Kicsit lassú (P4 2,66, 512 MB RAM), kicsit gyászkeretes, de a miénk...








1 Comments:

Blogger Varánusz said...

Nem is rossz ez, ahhoz képest, hogy milyen hyperbéta.

16:48  

Megjegyzés küldése

<< Home